De actieve moeder

Bioscoop review – De Fabeltjeskrant: de grote dierenbos spelen

‘Hallo meneer de uil, waar brengt u ons naartoe? Naar fabeltjesland? Ja, ja naar fabeltjesland.’ 
Wie kent het liedje niet?
Deze kerstvakantie draait de film ‘de fabeltjeskrant en de grote dierenbos spelen’ in de bioscoop. Mijn dochter en ik gingen er naartoe. Ik vond dat het voor mijn dochter (6 jaar) nu toch echt eens tijd werd voor haar eerste keer bioscoop.

Voor het eerst naar de bioscoop

Toen ik mijn dochter vroeg of ze naar de bioscoop wilde werd dit enthousiast ontvangen. “Dan wil ik naar die uil!” Want daar had ze al een reclame van gezien op tv. Nadat ik haar nog wat andere trailers van films had laten zien die op dit moment in de bioscoop draaien, koos ze nog steeds voor ‘De fabeltjeskrant: de grote dierenbos spelen.’

Moeder-dochter uitje

We brachten de jongste naar opa en oma en maakten er een gezellige dag van samen. Met een bak popcorn en wat te drinken, installeerden we ons, midden achter, in de stoelen van de bioscoop zaal. Het was niet druk, wat opa’s en oma’s met hun kleinkinderen en een paar ouders met kinderen.

De kinderen speelden even voor in de zaal, tot het licht uit ging en de film begon.
Vrolijke kleuren en liedjes. Ook een aantal bekende liedjes van deze tijd, die herkenning op riep bij mijn dochter.
Erg leuk om te zien hoe in de digitale animatie beelden, de dieren nog steeds gewoon van vilt lijken te zijn. De film bestaat uit een drietal korte verhalen, waarin de beesten van Fabeltjesland spannend avonturen beleven, terwijl meneer de uil, als van ouds, op zijn tak zit en zich afvraagt of het allemaal wel goed komt. Wat dat betreft is het gewoon het zelfde als de filmpjes vroeger op tv, alleen in een iets moderner jasje.

popcorn-1433332_640

Ik vond de film leuk en aandoenlijk om te zien. Ideaal voor de eerste keer bioscoop. Het verhaal te ingewikkeld of te spannend. En ook niet te langdradig, doordat het drie korte verhalen zijn is de film goed te volgen.
Na een kleine 40 minuten was er (plas)pauze en vervolgens nog 40 minuten te film. Niet te lang voor jonge kinderen met niet zo’n grote spanningsboog.

Ook mijn dochter vond de film leuk en heeft er zichtbaar van genoten. “Het is net televisie kijken, maar dan op een groot scherm” concludeerde ze.

Wanneer ging jij voor het eerst naar de bioscoop? En naar welke film gingen jullie toen?
Laat een reactie achter onder deze blog. 

Lees ook: Naar het theater

Afbeeldingen: Pixabay

Plaats een reactie