De moeder

Monchou taart – Recept

Dat ik het leuk vind om te bakken is inmiddels wel bekend. Mijn 7-jarige dochter heeft ook aardig de smaak te pakken, om wat lekkers te maken. Vorige week maakten we samen monchou taart. In deze blog deel ik ons recept.

Monchou taart

Ingrediënten voor monchou taart

  • 125 gram roomboter
  • 1 pak bastogne koeken
  • 4 pakjes van 100 gram monchou
  • 200 gram basterdsuiker
  • 500 ml slagroom
  • 2 zakjes klopfix
  • 1 blikje kersen vlaaifruit.

Aan de slag

Tip! Haal de pakjes monchou ongeveer een uur van te voren uit de koelkast, zodat deze al zacht is.

  1. Verkruimel de bastogne koeken heel fijn. Dit kan in de keukenmachine of met een deegroller.
  2. Smelt de boter op laag vuur in een pannetje. Haal de pan van het vuur als de boter is gesmolten. Roer de koekkruimels goed door de boter.
  3. Verdeel de koekkruimels over de bodem van een ingevette springvorm. Ik leg zelf altijd een velletje bakpapier op de bodem. Druk de kruimels goed aan met de achterkant van een lepel. Laat de taartbodem afkoelen in de koelkast.
  4. Klop de monchou zacht met de mixer op de hoogste stand.
  5. Voeg de suiker toe en mix dit goed door de monchou.
  6. Voeg de slagroom al mixend toe aan de monchou en doe er twee zakjes klopfix bij. Mix op de hoogste stand tot de slagroom stijf is.
  7. Schep het monchou mengsel bovenop de koekbodem in de springvorm.
  8. Verdeel de monchou gelijkmatig in de vorm met een spatel.
  9. Laat de monchou taart tenminste 2 uur opstijven in de koelkast.
  10. Serveer de taart met het kersen vlaaifruit.
Stap 7
Stap 8
Monchou taart recept
Eet smakelijk!

Heb jij een recept dat je graag wilt delen op mijn blog? Laat dan een reactie achter onder deze blog of via jessica@mamajezzblog.com


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

6 gedachten over “Monchou taart – Recept

Plaats een reactie