De moeder

Mijn leven als werkende moeder – zzp’er Lindi

In de serie mijn leven als werkende moeder, vertellen moeders hoe zij hun gezin en werk met elkaar combineren. Vandaag vertelt Lindi hoe zijn haar werk en gezin met elkaar combineert. Lindi is 30 jaar en mama van drie. Twee jongens van 5 en 3 jaar oud en een baby meisje van 11 maanden. Ze werkt als zzp’er vanuit huis en is daarnaast full time thuisblijfmama.

Wat doe je als zzp’er?

Ik werk als blogger voor mijn DIY en Lifestyleblog. Hier verschijnen regelmatig artikelen op om mijn maandelijkse bezoekers die inmiddels flink zijn gegroeid te inspireren. De artikelen gaan over wonen, boeken, films, planten stekken en nog veel meer. Regelmatig krijg ik opdrachten om over een bedrijf te schrijven, maar meestal vind ik het nog leuker om zelf artikelen te bedenken voor mijn platform.

Daarnaast ben ik auteur en heb ik twee boeken op mijn naam staan. Momenteel werk ik aan mijn debuutroman en heb ik onlangs mijn manuscript en illustraties voor mijn prentenboek naar een uitgeverij gestuurd. Ik heb een eigen kaartencollectie bij Kaartje2go en een webshop met invulboeken, geboorteposters en handgemaakte babykleding.

zzp'er Lindi

Hoe combineer je werk als zzp’er met je gezin?

Ik denk dat ik de uitdaging hiervan erg leuk vind. Mijn creatieve werk en kinderen combineren. Ik werk dan ook voornamelijk als ik even mijn handen vrij heb. Het is dus zeker geen 9-5 baan, maar eerder een baan die de hele dag doorgaat. Wanneer de baby slaapt, ook al is het kort, schrijf ik snel een artikel, teken ik of lees ik iets door van mijn boek. Maar ook als de kinderen gewoon even lekker spelen gebruik ik die korte blokken om even mails te beantwoorden.

Het geeft mij heel veel energie en voldoening om mijn werk op deze manier te kunnen doen. En als er deadlines zijn, dan vind ik het ook geen probleem om in de avonduren dingen af te maken.

Lees ook het verhaal van werkende moeder Julia

Wat vinden je kinderen ervan dat je overdag werkt?

Doordat ik het werken probeer te doseren, zijn ze er in ieder geval aan gewend dat mama af en toe ook even moet werken. Toch probeer ik er wel op te letten dat als ik een halfuur heb gewerkt ik ook net zoveel en meer tijd besteed aan hen. Door samen boeken te lezen, te puzzelen of te knutselen. Vaak neem ik ze ook mee naar buiten of gaan we samen op pad.

Maar het leukste vind ik om de kinderen te betrekken bij mijn werk. Dan zet ik de baby in de kinderstoel als we planten gaan stekken. Dan laat ik de kinderen de stekjes knippen en zetten we ze samen in water. Zodat we samen de groei van de wortels kunnen bijhouden. Op deze manier leren ze meteen iets over planten en de baby vindt het alleen maar mooi om ons bezig te zien.

Zijn er dingen die je anders wil doen?

Er zijn natuurlijk ook momenten waarop het niet zo makkelijk is als zzp’er en thuisblijfmama. Denk aan de periode dat er geen school was, de peuterspeelzaal dicht was en ze de hele dag thuis waren. Dan merk je ineens hoeveel je doet in die korte momenten op een dag. Die vielen toen bijna allemaal weg. Dat maakt het dan wel pittig. Ik merk dat ik ook een gezelligere mama ben als ik creatief bezig kan zijn met mijn werk en daarnaast voor de kinderen kan zorgen.

Lindi, bedankt voor je verhaal en ik ben erg benieuwd naar je prentenboek!


Wil jij ook jouw verhaal als werkende moeder delen op mijn blog? Kijk dan voor de voorwaarden op deze pagina of stuur een mail naar jessica@mamajezzblog.com

Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Plaats een reactie