De voorlees moeder

Kinderboekentip – De fake DJ

Mijn kinderen en ik zijn dol op (voor)lezen. In de rubriek de kinderboekentip, neem ik jullie maandelijks mee in één van onze favoriete kinderboeken. Van New book collectief kregen we het boek De fake dj, samen met mijn 9 jarige dochter zijn we het boek gaan lezen.

Waar gaat de fake dj over?

De fake dj gaat over Gloria, ze staat achter een dj-booth op een wei vol enthousiaste festivalgangers. Ze is de jongste dj van het land, of toch niet? Maar Gloria kan helemaal niet draaien. Ze heeft zichzelf flink in de nesten gewerkt door te vertellen dat ze een top-dj is. Om indruk te maken op de vader van haar vriendje. Hoe moet ze zich hieruit redden?

kinderboeken de fake dj

Wat vinden wij van het boek?

De fake dj is het 6e deel van de serie little liars club. De little liars club is een club een die kinderen en jongeren helpt bij hun leugens. Het boek begint met het voorstellen van de liegclub en de leden van deze club. Dit is handig om te lezen voordat je met het verhaal begint.
Ik vond het boek vlot weg lezen en de hoofdstukken zijn niet zo lang. Tussen de hoofdstukken door staan aparte hoofdstukken met lieglessen. Mijn dochter kwam er met zelf lezen nog niet zo goed doorheen, maar ze vond het wel een leuk en grappig boek toen ik het haar voorlas. Het leeftijdsadvies voor dit boek is 10 jaar en gaat over kinderen op de middelbare school en verliefdheid. Nog niet helemaal waar mijn dochter mee bezig is. Ik denk dat, als ze iets ouder is, dat ze het boek nog wel een keer zal willen lezen.

Lees ook: Hoera 9 jaar!

Schrijver en uitgever

De fake dj is geschreven door Jonas Boets, deze vlaamse kinder- en jeugdboeken schrijver heeft verschillende boeken voor kinderen geschreven. Hij werd bekend door met de succesvolle reeks Sam Smith. Het boek is geïllustreerd door Eric Bouwens.
De fake dj wordt uitgegeven door Davidsfonds Infodok.


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Een gedachte over “Kinderboekentip – De fake DJ

  1. Wat een leuke tip Jessica! Hoewel ons meiske nog lang niet zo ver is, lijkt het me wel een leuke serie voor haar! Hopelijk zijn ze er ook in de makkelijk lezen serie (dyslectie)

    Like

Plaats een reactie