De voorlees moeder

Kinderboekentip – Groot gluurboek machines

Is jouw kind ook zo leergierig en wil het van alles ontdekken? Wil het weten hoe apparaten en machines werken?
Dan is het Groot Gluurboek Machines zeker een leuke tip om in huis te hebben. Neem een kijkje in de verbazingwekkende wereld van machines.
Ik vertel in deze blog wat mijn 6jarige zoon en ik van het boek vinden.

Groot gluurboek Machines

Groot gluurboek Machines

Met het vergrootglas beweeg je door de machines en kan je bekijken hoe ze er van binnen uit zien. Neem een kijkje in het Ruimtestation, de duikboot of een boeing 747. Het boek heeft grote stevige bladzijdes en op elke bladzijde is van alles te zien. Er staat veel informatie over de machines en wat er op de plaatjes te zien is. Een echt informatie boek voor kleine ontdekkers of monteurs in spé. Ze leren hoe de machines in elkaar zitten en waar ze voor worden gebruikt. Het vergrootglas maakt het boek op een speelse manier erg leerzaam. Achterin het boek is ook nog een woordenlijst te vinden waar de moeilijke woorden worden uitgelegd.

Lees ook; Kinderboekentip – Het dikke dinoboek

Wat vinden wij van het boek?

Toen het groot gluurboek Machines binnen kwam wilde mijn 6jarige zoon het meteen bekijken. Op de voorkant van het boek zit een vergrootglas wat je heen en weer kunt schuiven om het plaatje te bekijken. Dat trok de aandacht van mijn zoon. Met je vinger is het makkelijk te verschuiven. Er valt op elke pagina veel te ontdekken, mijn zoon vond het erg interessant. Ik vind het persoonlijk ook erg leerzaam en denk dat het boek ook echt wel geschikt is voor kinderen vanaf een jaar of 6. Hij kan nog niet alles zelf lezen, maar samen ontdekken we zo alles over machines. Hij vond het wel erg jammer dat er op de bladzijde over de trein geen plaatje was met een vergrootglas. Maar dat maakt het boek niet minder interessant.

var bol_sitebar_v2={“id”:”bol_1666865289651″, “baseUrl”:”partner.bol.com”,”productId”:”9300000089838434″,”familyId”:””,”siteId”:”1007545″,”target”:true,”rating”:true,”price”:true,”deliveryDescription”:true,”button”:true,”linkName”:”Groot%20gluurboek%3A%20machines%2C%20Honor%20Head”,”linkSubId”:””};https://partner.bol.com/promotion/static/js/partnerProductlinkV2.js

Informatie over het boek

Groot gluurboek: Machines.
Auteur; Honor Head
Illustraties; Donough O’Malley  
Uitgegeven bij Infodok.
ISBN 978 90 02 27711 5

Voor het schrijven van deze review ontving ik een recensie exemplaar.

Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Let op, deze blog bevat affiliatie links.

BoekenBoeken

Plaats een reactie