De actieve moeder

Review: Een dagje naar Sprookjeshof in Zuidlaren

In de zomervakantie gingen wij een dagje naar Sprookjeshof in Zuidlaren. Samen met mijn moeder en mijn kinderen van bijna 6 en 2,5 jaar genoot ik van een dagje uit. In deze blog vertel ik wat we beleefd hebben. Lees je mee?

Niet te druk

Ondanks dat het zomervakantie was, vonden wij het niet te druk in het park. Sprookjeshof ging om 10.00 open, toen wij om 11.00 aankwamen was er nog veel ruimte op het parkeerterrein tegenover het park. Vanaf het parkeerterrein, waar je gratis kunt parkeren, steek je de weg over en loop je zo het park in. Als we binnen zijn, rennen de kinderen meteen de speeltuin in. De speeltuin is overzichtelijk en er zijn veel plekjes waar je kunt zitten. Er zijn veel verschillende speeltoestellen, waar de kinderen zich op kunnen uitleven. En ook mama en oma moeten aan de bak, want de verschillende draaimolens en zweefmolen moeten door volwassenen in beweging worden gezet.

Er zijn paar bootjes en motors waar je geld in moet doen om ze te laten bewegen. Dit hebben wij niet gedaan. Maar ik denk ook niet dat mijn kinderen dit gemist hebben Een punt van aandacht vind ik wel, dat de plek waar de kinderen in zo’n bootje kunnen stappen niet afgesloten is. Het water is niet heel diep, maar je moet je kinderen hier wel in gaten houden.

Het sprookjespark

Nadat we wat gedronken hebben, begeven we ons richting de sprookjes. Hier volg je de bordjes met cijfers en zo komen we langs verschillende huisjes met bekende sprookjes, liedjes en andere bekende figuren. Door op een knop de drukken komen de poppen tot leven. Er wordt een verhaal verteld, voor mijn kinderen duurde de verhalen vaak wel wat te lang en gingen ze door haar het volgende huisje. Het was niet te druk. Soms stonden er wat mensen in het huisje, maar vaak stonden we er ook als enigen te kijken. We liepen elkaar zeker niet in de weg en er was genoeg te zien voor de kinderen. Na iets meer dan een half uur, waren we door het sprookjesbos heen en stonden we weer in de speeltuin.

De kinderen vlogen beide weer de speeltoestellen in. Er is zelfs een apart stukje speeltuin voor peuters. Hier zijn toestellen minder groot. Dit gedeelte is doormiddel van een laag muurtje afgescheiden van de grote speeltuin. Natuurlijk moesten we ook een rondje in de helikopter. Om de beurt met een kind mocht mama een rondje trappen. Mijn dochter kon goed zelf mee trappen. Voor mijn zoon was dit nog te lastig, maar hij liet zich fijn vervoeren. En ondertussen druk zwaaien naar oma die beneden stond.

De kinderboerderij

Op het park is ook een kinderboerderij. We werden hier verwelkomd door zingende en bewegende dieren in de stal. Hierna door naar de geitjes die zich graag lieten aaien. Er staat hier ook een echte tractor waar de kinderen op kunnen zitten. De kippen lagen er onder in de schaduw.

De speelhal

Eigenlijk vonden we het veel te mooi weer om de speelhal in tegaan. Maar de nieuwsgierigheid van mijn dochter won het toch. En dat was maar goed ook. Want hier viel nog van alles te beleven. Een hele hoge glijbaan, waar je met een matje vanaf kon. Zachte kussens, ballenbakken, klimtoestellen. Je kon nog twee verdiepingen naar boven. Waar ook nog van alles was om mee te spelen en helemaal boven is een ‘theater’ waar om de zoveel tijd een voorstelling met bewegende poppen zoals bij de sprookjes wordt afgespeeld. Veel speeltoestellen die ook buiten in de speeltuin zijn. Ideaal voor een regenachtige dag.

Eten en drinken

Er is op het park een restaurant, waar je binnen of buiten kunt zitten en goed kunt eten voor een leuke prijs. Maar er is ook een loket aanwezig waar je patat en snacks, drinken, en ijsjes kunt bestellen en een ruim terras om te zitten.

Wij vonden het Sprookjeshof een leuk park als je met jonge kinderen bent in de leeftijd van 2 t/m 8 jaar ongeveer . Er is genoeg te doen en je bent er snel een hele dag zoet. Een leuk park voor een prima prijs. Ik zou het zeker aanraden als je er de buurt bent en een dagje weg wilt. Voor ons was het 50 minuten rijden en dat was zeker de moeite waard.

Ben jij wel eens in sprookjeshof geweest? Wat vonden jullie er van? Laat een reactie achter onder deze blog.

Lees ook 8 tips voor de vakantie

2 gedachten over “Review: Een dagje naar Sprookjeshof in Zuidlaren

  1. Ik ken Sprookjeshof alleen van toen ik zelf nog kind was, heb er erg goede herinneringen aan! Wij willen dit weekend gaan (als het weer het toelaat) met onze dochter van bijna 5 en zoon van 2,5. Zo te lezen gaan ze het geweldig vinden!

    Like

Plaats een reactie