Overige

Traktatie ideeën

Volgende week wordt mijn zoon 3 jaar.
En natuurlijk mag hij dan ook trakteren bij de gastouder. Maar wat voor traktatie gaan we maken?
Ik zie op mijn werk genoeg voorbeelden voorbij komen. Van simpel en gezond tot heel creatief en wat minder gezond.
Ik vroeg mijn Facebook en Instagram volgers wat voor traktaties zij hadden gemaakt en maakte een selectie voor jullie.

Rozijntjes

Voor jonge kinderen is trakteren al snel goed. Toen mijn dochter 3 werd knutselde ik kabouter plop mutsjes van rozijnen doosjes.
Een tijdje terug zag ik deze leuke blog van elkeblogt voorbij komen over trakteren op rozijntjes.

Popcorn

Op de basisscholen is het trakteren op popcorn erg populair. Mijn dochter komt regelmatig met popcorn thuis of verteld dat iemand dat getrakteerd heeft.

Renate maakt unicorns van papieren boterhamzakjes.
Hier kan je natuurlijk ook andere leuke figuren van maken.

Koek

Voor de verjaardag van mijn dochter bij de gastouder maakten we flamingo’s van roze koeken. Met een veer, rietjes en een stukje roze karton.

Ook heeft ze een keer op ontbijtkoek getrakteerd, versierd met fondant en gekleurde hagelslag.

De dochter van Kim trakteerde op deze leuke huisjes van ontbijtkoek.

Tessa versierde 32 eierkoeken met confetti, voor de 4e verjaardag van haar zoon.

Fruit

Kies je liever voor gezond? Met fruit kan je ook hele leuke traktaties maken.
Bijvoorbeeld dit leuke winterfruit van mamaduizendpoot

Ik combineerde de laatste traktatie voor mijn dochter gezond met ongezond. Druiven en marsmellows.

Heb jij nog leuke traktatie ideeën? Deel ze dan in een bericht onder deze blog.

Lees ook: Hoera 1 jaar

Plaats een reactie