30 dagen bloggen·De kinderen

Buiten spelen, dit doen mijn kinderen buiten

Mijn kinderen spelen graag buiten. Zeker als het mooi weer is, staat de voordeur de hele dag open en zijn ze bijna de hele dag buiten.
Met een warm en zonnig paasweekend in het vooruitzicht, leek het mij leuk om jullie te vertellen wat mijn kinderen graag buiten doen.

De speeltoestellen

Wij wonen aan een drukke straat en hebben weinig kinderen en geen speeltuintje in de buurt. Daardoor zijn mijn kinderen altijd op elkaar en onze tuin aangewezen. Die tuin begint inmiddels aardig op een speeltuin te lijken met een speeltoestel, met schommel en glijbaan en een trampoline. Gelukkig hebben we er de ruimte voor. Ze kunnen zich uren vermaken met schommelen, glijden en springen.

(Voet)Ballen

Buiten spelen met de voetbal of skippybal doen mijn kinderen ook graag. Over schoppen of gooien met de bal. Skippyballen of gekke kunstjes ermee doen. Er op liggen en er af vallen is ook erg leuk.

Ook de skippykoe blijft een groot succes. Om op rond te springen, maar ook als ‘echte’ koe om te melken of hij wordt als hond uitgelaten aan een springtouw.

var bol_sitebar_v2={“id”:”bol_1643033019788″, “baseUrl”:”partner.bol.com”,”productId”:”9300000048175327″,”familyId”:””,”siteId”:”1007545″,”target”:true,”rating”:true,”price”:true,”deliveryDescription”:true,”button”:true,”linkName”:”Springdier%20-%20Skippy%20koe%20-%20Bouncer%20-%20Skippybal%20…”,”linkSubId”:””};https://partner.bol.com/promotion/static/js/partnerProductlinkV2.js

Skeeleren

Mijn dochter van heeft leren skeeleren op een paar skeelers van de kringloopwinkel. Toen ze 8 jaar werd kreeg ze van onze nieuwe skeelers  Sinds dien heeft ze bijna dagelijks de skeelers aan. Over het fietspad voor huis skeelert ze dan heen en weer. Ze weet precies tot hoe ver ze mag.

Buiten spelen

Lees ook: spelen in de tuin

Fietsen en steppen

Onze middelste heeft heel lang met zijn loopfiets, door de tuin of over het fietspad gefietst. Sinds hij zonder zijwielen kan fietsen, gaat hij regelmatig een stukje het fietspad op en neer met zijn fietst. Als we de hond uitlaten gaan de kinderen regelmatig op de step of op hun fiets mee.
De jongste heeft pas een Trybike loopfiets gekregen. Dus die kan van de zomer ook gezellig mee fietsen.

var bol_sitebar_v2={“id”:”bol_1643033285045″, “baseUrl”:”partner.bol.com”,”productId”:”9200000132828870″,”familyId”:””,”siteId”:”1007545″,”target”:true,”rating”:true,”price”:true,”deliveryDescription”:true,”button”:true,”linkName”:”VELORETTI%20TRICYCLE%20-%20GROEN”,”linkSubId”:””};https://partner.bol.com/promotion/static/js/partnerProductlinkV2.js

Bloemetjes plukken

Als ik van lekker in de zon zit, wordt ik regelmatig verrast met bosjes bloemen. Gelukkig niet de mooie bloemen uit de tuin. Ze houden het netjes bij madeliefjes en paardebloemen.

Buiten spelen met zand en water

Zandkastelen, taartjes bakken, graven met de graafmachine. Vooral mijn zoons zitten regelmatig in de zandbak. En gebruikt zijn fantasie volop om mooie dingen te doen met zand. Om vervolgens de halve zandbak in zijn laarzen mee in huis te nemen.
Als het warm weer is zetten we vaak een emmer water buiten waar de kinderen zich dan heel goed mee kunnen vermaken. Lekker kliederen.

Spelen jullie kinderen graag buiten? Waar spelen ze graag mee? Laat een reactie achter onder deze blog.

30 dagen bloggen
25/30

Uitgelichte afbeeldingen: pixabay

Een gedachte over “Buiten spelen, dit doen mijn kinderen buiten

Plaats een reactie