De werkende moeder·Gastblog

Mijn leven als werkende moeder – Lisanne

In deze gastblog vertelt Lisanne hoe ze haar werk combineert met haar gezin van vijf. Lees je mee?

Wat leuk, ik mag een gastblog schrijven voor de rubriek: Mijn leven als werkende moeder.
Wat sowieso als je kinderen hebt, dan moet je heel hard werken, voor weinig geld trouwens! Je krijgt er zo veel voor terug 😉 Vooral na half 8 ’s avonds als ze lekker in hun bedje liggen!

Even voorstellen

Hoi Allemaal, ik ben Lisanne, mama van drie kindjes en ik blog op gezinmetvijf over alles wat wij tegen komen in ons leventje. Van opvoedvraagstukken naar leuke uitjes en lekkere recepten. Hoe maak ik tijd voor mezelf en wat zijn handige dingen en tips in het huishouden. Kortom erg breed, naast moeder van ben ik ook echtgenoot, vriendin, volleyballer, blogger, schoonmaker, taxichauffeur, thuisjuf (soms) en voornamelijk werknemer. Ik ben een werkende moeder!

Foto is eigendom van Lisanne

Ik werk in het sociaal domein

Naast het moederschap wat me redelijk goed afgaat (maar soms ook echt niet) ben ik werkzaam als consulent in het sociaal domein. Jup, ik ben zo’n vrouw die het moederschap probeert te combineren  met een carrière  Naast dat ik gewoon een hypotheek heb die betaald moet worden, ben ik blij dat ik een baan heb en mag werken. Even geen moeder, geen vlekken op mijn shirt, geen eetbuien of driftbuien en even geen poepluiers.

Ik ben blij dat ik mij kan focussen op mijn interesse gebied, andere verantwoordelijkheden mag hebben en even over andere dingen dan een ananas die diep in de zee woont praten. Gesprekken op niveau, mijn hoofd gebruiken en doen waar ik voor gestudeerd heb. Ik moet eerlijk toegeven dat dit alleen lukt doordat ik een fijne man achter mij heb staan. Hij helpt mee in het huishouden en het opvoeden doen we echt samen. Dit zorgt dit ik ook gewoon energie over hou om te werken. Sowieso krijg ik energie van mijn werk en dat is voor mij ook belangrijkste reden om te werken.

Ideaalbeeld

Voor ons is dit ideaal, maar dit is voor iedereen weer anders. Ik probeer me ook niets van andere mensen aan te trekken hierover want eigenlijk kun je het nooit goed doen. Als je alleen maar carrière maakt en geen (of veel later pas) kinderen wilt dan zegt iedereen: Weet je dat wel zeker? Je moet toch wel kinderen nemen? Neem je (te) vroeg kinderen dan is dit zonde van je carrière en je wilt toch ook wel vrouw blijven en je ontwikkelen? Niet alleen maar moeder blijven? Krijg je meerdere kinderen dan is het toch niet terecht dat je nog weer zoveel uren gaat werken? Dan heb je het toch druk genoeg met je gezin? Je neemt toch geen kinderen om ze naar de opvang te brengen? Allemaal vooroordelen, niets van aantrekken gewoon doen wat bij jou past! Je moet beide (of als je alleenstaande ouder bent: alleen) gelukkig zijn in wat je doet en doen waar je energie van krijgt.

Foto is eigendom van Lisanne

Het draait allemaal om balans

Ik heb drie kinderen onder de vijf jaar, daarnaast werk ik 28 uur in het sociaal domein. Het belangrijkste is denk ik dat je een goede balans hebt. Mijn man werkt bijna fulltime in het onderwijs en heeft ouderschapsverlof (waardoor hij 1 dag thuis is bij de kinderen). Ik heb mijn uren verdeeld over drie dagen (doordat ik nu thuiswerk kan ik langere dagen maken: ik kan eerder beginnen en heb geen reistijd meer). Mijn man is dus 1 dag thuis bij de kinderen en ze gaan 2 dagen naar de opvang/bso. Onze kinderen vinden het super leuk op de opvang en dat maakt dat wij het niet vervelend vinden om ze weg te brengen. Ze leren hier nieuwe kinderen kennen, doen vriendschappen op en doen vaak leuke dingen die we thuis niet doen (ik ben namelijk niet zo’n knutselmoeder). 

Win- win situatie, ik weet dat zij het leuk hebben en ik kan mij volledig focussen op mijn werk. Zodra ik achter mij laptop weg ben (ik heb toch behoorlijk een kantoorbaan) ben ik weer mama en laat ik het werk los. Dat moet ook wel, want met drie kinderen in huis is er altijd wel weer iets en wil er altijd wel iemand wat. Dit zorgt er wel voor dat ik mijn werk volledig los kan laten en mij weer kan focussen op mijn andere job: mama zijn. Of politieagente, die taak had ik nog niet genoemd 😉.

Hoe is dat voor jou? Heb jij ook het idee dat je een leukere moeder bent doordat je werkt? Kun je altijd goed de balans vinden tussen je werk en privé? Ik ben erg benieuwd, laat even een berichtje achter onder deze blog en wie weet zie ik je op @gezinmetvijf, kun je mooi meekijken in mijn verre van perfecte maar wel iet wat chaotisch leventje.

Groetjes Lisanne

De werkende moeder die ook gewoon mama is!


Wil jij ook een gastblog schrijven?
Stuur dan een mail naar jessica@mamajezzblog.com

Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via Mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Plaats een reactie