De moeder

Boeken tip – Millennial parenting

Vandaag een keer geen review van een kinderboek op mijn blog, maar van een boek voor ouders; Millennial Parenting.
Rebecca Pol schreef een boek over ‘Ouderschap in een genderneutraal, klimaatbewust, geglobaliseerd, digitaal en inclusief tijdperk. Het ouderschap is van alle tijden, maar voor Millennials is het anders.

Millennial Parenting

Millennial Parenting

In het boek Millennial Parenting, gaat de Nederlandse schrijfster en moeder, Rebecca Pol, dieper in op het opvoeden van je kind in deze tijd. Ouderschap is van alle tijden, maar voor millennials is het anders. Het eeuwenoude patroon spreekt ons niet aan. Het mag wat meer zijn voor onze generatie. Gedaan met die monkey see, monkey do onzin, het is tijd om ouderschap opnieuw in te richten.

Ze gaat in op vragen als, wat is eigenlijk een Millennial en waar kan je ze aan herkennen? Wie neemt welke taken op zich. Moet ik mijn kind genderneutraal opvoeden. Hoe zorgen we ervoor dat keuzevrijheid de opvoeding van onze kinderen niet in de weg staat? Is het echt allemaal zo anders dan voor voorgaande generaties?

Een boek vol herkenning

Voor mij als millennial ouder, is dit een boek vol herkenning. Ook ik loop als moeder regelmatig tegen kwesties aan, die heel anders zijn dan in de tijd dat ik zelf nog een kind was. Hoe pak ik dit soort kwesties aan? Hoe kan ik de zorg voor onze kinderen het beste combineren met mijn werk. Krijgen ze door alle sociale media van tegenwoordig, niet teveel mee nare dingen mee, die in de wereld om ons heen gebeuren of is dit juist goed voor ze?

Informatie over het boek

Auteur: Rebecca Pol (1985) is moeder van twee kinderen. Ze hield zich jaren bezig met communicatie, PR en strategieprojecten voor politieke partijen, politici, overheden. Vandaag begeleidt ze bedrijven en merken in hun strategieën.

Uitgeverij: Borgerhoff & Lamberigts.
ISBN 978 94 6393 643 9

Millennial Parenting is onder andere te koop bij Bruna.

Voor het schrijven van deze review ontving ik een recensie exemplaar.

Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Plaats een reactie