De voorlees moeder·Review

Koken met Pettson en Findus – Review

Wie mij al wat langer volgt, weet dat ik het leuk vind om in de keuken te staan. Mijn passie voor koken en bakken probeer ik ook graag over te dragen aan mijn kinderen. Met het receptenboek ‘Koken met Pettson en Findus’ gaat dat zeker lukken.

Koken met Pettson en Findus

We kennen Pettson en Findus al van de spelletjesboeken. Die vonden we erg leuk om te lezen en maken. We hadden daardoor wel de verwacht dat dit kookboek, letterlijk, in de smaak zou vallen. Pettson en Findus is een jeugdboekenserie van de Zweedse schrijver Sven Nordqvist.

“Findus zou het liefst elke dag gehaktballen eten. Maar hij houdt ook van pannenkoekentaart, erwtensoep, kaneelbroodjes, havermoutpap of heerlijke ribbetjes. Zelfs gerookte snoek van Pettson is niet te versmaden.”

In het receptenboek Koken met Pettson en Findus staan de 29 favoriete recepten van Pettson en Findus, waar je het hele jaar door van kunt smullen. Bij ieder seizoen vindt je een aantal lekkere recepten, om zelf te maken. In het boek worden de recepten afgewisseld met korte verhaaltjes van de oude boer Pettson en zijn kat Findus die in een kleine gammele boerderij op het platteland wonen. 

Koken met Pettson en Findus

Wat vinden wij van het boek?

Ieder seizoen in het boek koken met Pettson en Findus wordt ingeleid met een verhaaltje uit een van de boeken van Pettson en Findus. Daarna volgen een aantal recepten die bij dat seizoen passen. Boven ieder recept staat ook een klein verhaaltje, om het recept in te leiden. Daarna volgt de ingrediëntenlijst en de omschrijving van het recept. De recepten zijn allemaal kindvriendelijk en niet heel ingewikkeld. Ideaal dus, om samen met je kind te koken. Van groentensoep tot pannenkoekentaart en van wentelteefjes tot aardappelkoekjes. De recepten klinken allemaal lekker. Ik vind het een erg leuk kookboek voor kinderen. De vrolijke tekeningen en grappige verhaaltjes, maken de kinderen enthousiast om de recepten samen te gaan maken.

Informatie over het boek

Sven Nordqvist – Koken met Pettson en Findus. 
Uitgeverij; Infodok.
ISBN 978 90 02 27765 8
Geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar 


Voor het schrijven van deze review ontving ik een recensie exemplaar.

Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.

Plaats een reactie