De bakkende moeder

Junior Bake off – bakboek

Als je mij wat langer volgt, wist je waarschijnlijk wel dat ik het leuk vind om te bakken. En ook mijn dochter doet tegenwoordig gezellig met mij mee. Ze staat regelmatig in de keuken om zelf wat te bakken. Mijn middelste zoon, bakt ook graag koekjes of cupcakes.
Een bakboek voor kinderen maakt het bakken nog leuker. Samen een recept uitzoeken en daarna het zelf bakken. In het boek Junior bake off Vlaanderen staan de heerlijkste recepten om samen met jouw kinderen te bakken.

Junior bake off

Junior bake of – Vlaanderen

Het bakboek Junior bake off Vlaanderen, is gemaakt naar aanleiding van het gelijknamige Vlaamse tv programma. Waarin kinderen de mooiste bak creaties maken. Het boek is speciaal gemaakt voor kinderen.
De soesjestoren op de voorkant van het boek, nodigt meteen uit om ermee aan de slag te gaan.
Het boek begint met het voorstellen van de kandidaten, de host en juryleden van Junior Bake off. Daarna is er informatie te vinden over verschillende bakproducten en ingrediënten. Daarnaast kan je op een lijst aankruisen welke materialen je als in huis hebt en welke je nog graag wilt hebben. Als je dit hebt doorgelezen kan je als een echte jonge thuisbakker aan de slag met bakken.

Ready, set, bake!

De recepten zijn onderverdeeld in 6 verschillende thema’s. Er staat bij ieder recept een duidelijke lijst met ingrediënten en de werkwijze is goed te volgen voor kinderen. Om een goede review te kunnen schrijven, bakten mijn dochter en ik onder andere al de Tricolore marmercake en Oma’s appeltaart.
Mijn dochter van 9 jaar kon deze recepten, onder een klein beetje begeleiding hier en daar, zo goed als zelf maken. Bij sommige recepten staan nog wat handige tips en weetjes.
Achterin het junior bake off boek vind je nog een index en een aantal pagina’s met lijntjes waar je eigen notities over je baksels kunt opschrijven.

var bol_sitebar_v2={“id”:”bol_1678805322390″, “baseUrl”:”partner.bol.com”,”productId”:”9300000062914827″,”familyId”:””,”siteId”:”1007545″,”target”:true,”rating”:true,”price”:true,”deliveryDescription”:true,”button”:true,”linkName”:”Junior%20Bake%20off%2C%20Julie%20van%20den%20Driesschen”,”linkSubId”:””};https://partner.bol.com/promotion/static/js/partnerProductlinkV2.js

Informatie over het boek

Recepten: Julie van Driesschen
Uitgever: Manteau
ISBN: 9789022338711
Voor het schrijven van deze review heb ik een recensie exemplaar ontvangen.


Blijf op de hoogte van mijn laatste blogs en andere leuke berichten via mamajezzblog op Instagram of Facebook.


Let op, deze blog bevat affiliatie links.

Een gedachte over “Junior Bake off – bakboek

Plaats een reactie